Oppgradering til v1.2.1 problem

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
webdraft
Innlegg: 12
Registrert: 13.01.2019 00:14

Oppgradering til v1.2.1 problem

Legg inn av webdraft »

Hei,

Jeg oppgraderte nettopp til 1.2.1 fra 1.2.0. Det nye programmet ville ikke starte opp ordentlig. Tok veldig lang tid konfigurere/oppdatere databasen og den ville heller ikke koble seg til ekstern MySQL-database etterhvert.

Programmet vil heller ikke starte opp normalt etter komplett avstallering (inkludert sletting av BAS21 mappen under bruker) etterfulgt av ren nyinstallering.

Er det et problem med oppdateringsprogrammet? Jeg vet ikke hva mer jeg kan prøve ut...

Per

PC
W10 64 bit
BAS21 v1.2.1
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 309
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Oppgradering til v1.2.1 problem

Legg inn av chreide »

Jeg har foreløpig ikke hørt noe generelt om noe problem med overgang til 1.2.1. Jeg vet ikke hva du legger i "lang tid", men det er ikke unormalt at oppgraderingen kan ta et par minutter og vel så det hvis du bruker mysql/postgresql over nettet og har en del bilag. Det kommer litt an på lokale forhold. Det er uansett best å bare la den kjøre ferdig.

Ble den ferdig på første oppstart?
Fikk du noen feilmelding?
Kommer det noe i feilloggen? (ligger i mappene under bruker)
webdraft
Innlegg: 12
Registrert: 13.01.2019 00:14

Re: Oppgradering til v1.2.1 problem

Legg inn av webdraft »

Hei,

Jeg prøvde å installere en gang til og da gikk det bra. De første gangene ventet jeg i mange minutter helt til det kom opp feilmeldinger. I loggen kom det ikke opp feilmeldinger på dagens datoer av en eller annen grunn.

Vet ikke hvorfor, men nå fungerer alt ok.

Per
Svar