Hei
Jeg har ikke brukt BAS21 på en stund (måneder) og skulle føre noen bilag.
Da fikk jeg feilmeldingen:
Feil ved tilkobling til database:
'cryptography' package is required for sha256_password or
caching_sha2_password auth methods
Jeg bruker Bas21 v 1.7.5 og MySQL/MariaDB
Hvordan kan jeg få tak i regnskapet mitt?
Feil ved tilkobling til databasen
Re: Feil ved tilkobling til databasen
Jeg skal sjekke opp dette. Det kan være at vi må lage til en oppgradering av BAS21 1.7 for å tilpasse oss autentiseringen til basen din.
Kan jeg begynne å føre bilag i v2 for så å impoere tidligere regnskap?
Du kan ikke begynne for deretter og importere. Du må gjøre det omvendt: importere først, og så fortsette.
Hei
Blir det gjort noe angående dette problemet?
Evt. hvordan kan jeg hente ut regnskapet fra MySQL/MariaDB?
Kan jeg hente ut tabellene fra databasen og putte dem inn i en SQLite-fil og ha den lokalt på pcen?
Blir det gjort noe angående dette problemet?
Evt. hvordan kan jeg hente ut regnskapet fra MySQL/MariaDB?
Kan jeg hente ut tabellene fra databasen og putte dem inn i en SQLite-fil og ha den lokalt på pcen?
Jeg har nå laget en SQLite-fil basert på MySQL-databasen, uten hell.
Jeg har og prøvd å importere en .b21-fil jeg eksporterte for en tid tilbake som backup.
Men den ga meg bare en masse feilmeldinger (jeg antar du har skrevet Bas21 i Python?) , som avsluttet med den samme feilmeldingen som i den første posten.
Hva gjør jeg nå? Jeg vil jo gjerne ha tilgang til tidligere regnskap.
Jeg har og prøvd å importere en .b21-fil jeg eksporterte for en tid tilbake som backup.
Men den ga meg bare en masse feilmeldinger (jeg antar du har skrevet Bas21 i Python?) , som avsluttet med den samme feilmeldingen som i den første posten.
Hva gjør jeg nå? Jeg vil jo gjerne ha tilgang til tidligere regnskap.
Det kan se ut som at denne oppdateringen fikset problemet. Men av en eller annen grunn får jeg fremdeles ikke tilgang til databasen.
(pymysql.err.OperationalError) (1 045, "Access denied for user 'xxx'@'xxx.xxx.xxx.xxx' (using password: YES)II)
(pymysql.err.OperationalError) (1 045, "Access denied for user 'xxx'@'xxx.xxx.xxx.xxx' (using password: YES)II)