Skatterapportering
Re: Skatterapportering
Super tak for hurtigt svar 

Hei!
Mulig eg tar feil, men skal ikkje konto 8073 "Aksjeutbytte fra utenlands foretak, innenfor fritaksmetoden" og 8077 "Gevinst ved relisasjon av andre aksjer/andeler, innenfor fritaksmetoden" også gå under "Permanente forskjeller" i skattemeldinga?
Har oppgradert til beta 17, men for meg påverkar ikkje desse permanente forskjeller, så står at eg skal skatte mykje meir enn eg skal.
Eller dette ein bug kanskje?:)
Takker for hjelpa! Bas 21 er eit god initiativ.
Mulig eg tar feil, men skal ikkje konto 8073 "Aksjeutbytte fra utenlands foretak, innenfor fritaksmetoden" og 8077 "Gevinst ved relisasjon av andre aksjer/andeler, innenfor fritaksmetoden" også gå under "Permanente forskjeller" i skattemeldinga?
Har oppgradert til beta 17, men for meg påverkar ikkje desse permanente forskjeller, så står at eg skal skatte mykje meir enn eg skal.
-
Får ikke lagt inn andre investeringer enn aksjer og verdipapirfond fra rullegardinmenyen nederst på fanen "Aksjer/investeringer" i skattemelding. Må legge inn sertifikater og fondskonto får å få det rett (tror jeg), eller trengs ikke det når fondskontoen står i balansen som omløpsmidler og realisasjoner er bokført?
De andre investeringstypene ble ikke prioritert i første runde, men de er på vei inn i løpet kort tid. Jeg tror det kommer på plass i løpet av helga.
-
Det blir bra! Har søkt om utsettelse, så ingen fare. Stå på.
Har også problemer med å generere faktura og å få ut PDF av faktura, evt. skrive ut, men det er kanskje mat for en annen tråd.
Har også problemer med å generere faktura og å få ut PDF av faktura, evt. skrive ut, men det er kanskje mat for en annen tråd.
Tusen takk Christian for helt fantastisk service i forbindelse med innlevering av skattemelding med næringsspesifikasjon for et investeringselskap (AS) som jeg er medeier i! Du fortjener ekstremt mye ros for den jobben du gjør og har gjort med BAS. Burde være førstevalg for alle kostnadsbevisste aktører som ikke går på akkord med kvaliteten. Jeg er veldig fornøyd med BAS. Imponert over kvaliteten, strukturen og hvor mye funksjonalitet som programmet faktisk har. Og nå kommer jo mer funksjonalitet i et svært hyppig tempo. Fortsetter det slik kan nok de fleste typer næringer og selskapsformer benytte programmet også til å levere inn skattemelding med næringsspesifikasjon.
Du må spesifisere aksjene i aksje-fanen for at det skal bli permanente forskjeller.veholst skrev: ↑31.05.2024 10:59 Hei!
Det er nå knappe 2 uker til (den utsatte) fristen for skatterapportering.
Hva er status for DA ?
Kommer det i tide, eller må jeg se etter alternative løsninger ?
Hva er status for DA ?
Kommer det i tide, eller må jeg se etter alternative løsninger ?

Henger meg på foregående, men for ENK (beklager mas).
Skal på ferie neste uke, så bør jeg vurdere annen løsning?
Skal på ferie neste uke, så bør jeg vurdere annen løsning?
Mulig jeg tar feil her, men kan ikke ENK bare gjøre som de alltid har gjort?
https://www.skatteetaten.no/bedrift-og- ... vende/enk/
Unntaket er vel hvis man har revisorplikt.
Uavhengig av dette kommer både DA og ENK denne uka, men jeg vet ikke helt hvilken dag.
https://www.skatteetaten.no/bedrift-og- ... vende/enk/
Unntaket er vel hvis man har revisorplikt.
Uavhengig av dette kommer både DA og ENK denne uka, men jeg vet ikke helt hvilken dag.
Tusen takk, det ser ut til at du har rett.
Da har både klart å lese meg ned feil sted og fått feil info fra andre
Da har både klart å lese meg ned feil sted og fått feil info fra andre

Ser bra ut,, Behøver lisens nøkkel for årsoppgjør hvis jeg har oppfattet det riktig,, hvordan få og betale?