Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
reelreplicas
Innlegg: 14
Registrert: 24.05.2018 19:11

Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av reelreplicas »

Hei,
jeg har registrert bankbilagene (innbetalingene for en faktura) som egne billag. Jeg har ikke høyreklikket på faktura og valgt "registrer betaling". Er det mulig å registrere at faktura er betalt i etterkant uten å lage et nytt billag ut av det? Kan jeg knytte det til et allerede ført billag?

Det jeg i bunn og grunn ønsker er å kunne se på fakturajournal at det står "betalt" der :)

MVh Kristina
Inge
Innlegg: 5
Registrert: 08.05.2018 01:18

Re: Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av Inge »

Regnskap > Saldoliste/kryssing > Merk "opne poster på kunde eller leverandør" Merk betaling mot faktura, og kryss valgte poster.
reelreplicas
Innlegg: 14
Registrert: 24.05.2018 19:11

Re: Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av reelreplicas »

Tusen takk for kjapt svar. Dette var jo bare superenkelt. Må si jeg digger nye BAS21 mer og mer :)

Et annet spørsmål. Jeg har også ført enkelte innbetalinger under konto 2052 PayPal. Er det noen måte å få dette også inn på Saldoliste/kryssing siden?

:) Kristina
Inge
Innlegg: 5
Registrert: 08.05.2018 01:18

Re: Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av Inge »

Alle innbetalinger som er ført mot kunde/leverandør visest under kryssing. Så det spørs korleis du har ført innbetalinga mot ek konto 2052, som kontantsalg, mot kunde/faktura.. ?
Mayanette
Innlegg: 1
Registrert: 13.12.2018 19:37

Re: Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av Mayanette »

Inge skrev: 10.11.2018 20:02 Regnskap > Saldoliste/kryssing > Merk "opne poster på kunde eller leverandør" Merk betaling mot faktura, og kryss valgte poster.
Jeg får ikke dette til å fungere... Det kommer ikke opp noen mulighet for å merke betaling mot faktura... Hva er det jeg gjør feil?
Inge
Innlegg: 5
Registrert: 08.05.2018 01:18

Re: Hvordan registrere en faktura som betalt uten å lage nytt bilag?

Legg inn av Inge »

Er innbetlinga ført mot samme kundenummer ?
Svar