MVA bak organisasjonsnummer

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
StordHagehjelp
Innlegg: 6
Registrert: 23.08.2018 19:53

MVA bak organisasjonsnummer

Legg inn av StordHagehjelp »

Hei.

Nå er jeg blitt MVA- registrert, og skulle oppdatere organisasjonsnummeret slik at MVA kom bak sifrene. Men det viser seg at br.reg ikke har lagt ut nummeret på ny, og har kun skrevet i nøkkelopplysningene sine at jeg er registrert i MVA- reg. Så da tenkte jeg at det måtte jo gå an å skrive det inn manuelt(jeg pratet med både skatteetaten og Altinn, som mente at det var helt i orden). Men jeg fikk ikke dette til inne på Bas21. Fikk beskjed når jeg skulle lagre endringen, at det var ugyldig org. nummer.
Hvordan går jeg videre. Jeg kan ordne det midlertidig, slik at jeg får inn pengene. Men det er litt tungvint. Og jeg har bare frem til 10 Oktober å få inn betalingene.. :-o
StordHagehjelp
Innlegg: 6
Registrert: 23.08.2018 19:53

Re: MVA bak organisasjonsnummer

Legg inn av StordHagehjelp »

Jeg ser at metoden jeg tenkte på som en midlertidig løsning vil ikke fungere.. så jeg er litt avhenging av å finne ut av dette. Ellers må det gå på sparepenger. Men det skulle jo forsåvidt gå fint det også, så lenge jeg har nok til å legge ut, frem til kundene har betalt..
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 309
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: MVA bak organisasjonsnummer

Legg inn av chreide »

Du skal ikke trenge å oppdatere noe orgnummer (gitt at du hadde orgnr før også). Orgnr skal forresten skrives uten noe bak.
Det eneste du skal trenge å gjøre er å sette MVA-status "MVA-registrert" i innstillingene, og helst også dato for når dette skjedde. Da kommer MVA bak nummeret på faktura.
StordHagehjelp
Innlegg: 6
Registrert: 23.08.2018 19:53

Re: MVA bak organisasjonsnummer

Legg inn av StordHagehjelp »

Tusen takk for svar! Tror panikken tok meg litt.. Hadde jeg brukt øynene skikkelig, så hadde jeg sett at det var et eget felt for dette lenger nede på siden for instillinger. Den stod på September, så ikke rart det ikke skjedde noe med momsen.
Tusen takk igjen!
Svar