Restbeløp fakturasum henger ikke med

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
pusur333
Innlegg: 4
Registrert: 06.04.2020 00:27

Restbeløp fakturasum henger ikke med

Legg inn av pusur333 »

Hei

Åpnet opp BAS21 og gikk inn på fakturajournal. Så da at en faktura med beløp på 913 kr, stod med restbeløp 913 kr og Status = DELBETALT. Før er eg 100% sikker på at denne faktisk er delbetalt og sumen skulle vært lavere på restbeløp.

Prøvde da å registrere en betaling på en annen faktura. Faktura ble registrert som normalt ved å høyreklikke og velge registrer betaling. Når jeg gjorde det så stod det delbetalt, men sumen var ikke endret seg. (det var en delbetaling så hele sum ble ikke registrert) Gikk da inn på bilagsjournal og slettet bilaget, og restbeløpet økte da tilsvarende sumen jeg hadde lagt inn og faktura gikk tilbake til ikke betalt. Så jeg har nå en faktura med beløp på 1345,25 med restbeløp 2342,25 og status = Ikke betalt.

Hjelp? :)
Hvordan fikse opp i dette? Samt må det være noe bug. Kan sende over filen dersom noen kyndige kan hjelpe.
pusur333
Innlegg: 4
Registrert: 06.04.2020 00:27

Re: Restbeløp fakturasum henger ikke med

Legg inn av pusur333 »

For info så klarte eg nå å finne posteringen på fakturaen som var delbetalt. Den som hadde 913 kr. Her var 17,85 kr delbetalt. Eg ser at inne på dette bilaget så er det nå ingen "Relasjoner" som sikkert da gjør at den ikke er knytta lenger? Hvorfor er den falt ut? Fakturanummer som står i Beskrivelse stemmer overens, men faktura i fakturajounralen.
Svar