Hvordan fungerer systemet?

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
kimtran
Innlegg: 9
Registrert: 24.08.2018 02:27

Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av kimtran »

Hei

Bare lurer på hvordan kan debetere og kreditere i systemet?
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av chreide »

Hvis jeg forstår spørsmålet riktig:

En bilagslinje med positivt (+) beløp er debet, og en bilagslinje med negativt beløp (-) er kredit.
Du fører altså dette på to linjer, i motsetning til en del andre system som fører et beløp og angir kontoer for debet og kredit. Resultatet blir det samme.
kimtran
Innlegg: 9
Registrert: 24.08.2018 02:27

Re: Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av kimtran »

Hei

Tusen takk for svar. Da fører jeg på to løpenr. hvor den ene står i + og den ene i -. Forstår jeg riktig?

Jeg søkte på google og så at dere hadde en "manuell bruksanvisning" for programmet, har dere det? Det ville ha vært en stor hjelp :).


Kommer det en ny versjon av BAS21 til neste uken? Hvordan kan jeg overføre det jeg har lagt inn i "gamle" til "nye" BAS21? Beklager for forstyrrelser midt i ferien din, jeg er helt ny på dette systemmet, derfor det blir mange spørmål :). Håper på forståelse :). Ha en fin helg.


Med hilsen
Kim Tran
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av chreide »

Ja, du forstår riktig.

Manualen for denne nye generasjonen BAS21 er ikke helt klar, men kommer snart.

Jeg tror det blir en ny versjon mot slutten av neste uka ja. Du trenger ikke å bekymre deg foroverføring av data mellom versjonene. Det er bare å installere, og alt ordner seg selv.
kimtran
Innlegg: 9
Registrert: 24.08.2018 02:27

Re: Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av kimtran »

Tusen takk for svaret. Hørte at dere har kurs også innen regnskap. Har dere noen plan?
Brukeravatar
bjornno
Innlegg: 9
Registrert: 07.05.2018 19:19

Re: Hvordan fungerer systemet?

Legg inn av bjornno »

Det vil snart komme en "Kom i Gang" video som viser det mest grunnleggende for å komme igang. Senere skal vi også begynne å bygge opp BAS-skolen tilpasset "Nye BAS21". Alt blir så mye greiere nå når programmene fungerer som forventet og det rapporteres lite feil. Det er også motiverende med alle de positive tilbakemeldingene som er kommet! :)
BAS21 Evangelist
Svar