Feil ved oppretting av faktura

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
GST
Innlegg: 3
Registrert: 02.01.2020 17:24
Sted: Aure

Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av GST »

Godt nyttår!

Jeg har prøvd å lest meg litt frem til problemet mitt på forumet, men finner ikke noe.
Jeg opplever programmet som enkelt og lettfattelig uten noen forkunskaper på faktureringsprogram.

Når jeg oppretter en faktura så kan jeg forhåndsvise denne, men jeg får feilmelding når jeg trykker ''fakturer''

2020-01-02 17:21:50,896 - ERROR - [1.3.6] AttributeError: 'OrdreWindow' object has no attribute 'logger'

For meg så virker det som at jeg mangler noe oppsett i innstillinger, men jeg finner ikke ut av dette.

Kan vel ikke akkurat sende ut faktura som er merket med ''forhåndsvisning'' ?
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av chreide »

Akkurat den der har jeg ikke sett før. Jeg skal se på det og prøve å finne ut av det.
Kan du maile hele feilloggen til support@bas21.no (ihvertfall det som har med dette å gjøre)?

Det kommer en oppdatering i løpet av et par dager og forhåpentligvis er dette fikset da.
H. Skancke
Innlegg: 9
Registrert: 08.01.2019 20:55

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av H. Skancke »

Hei,
noe av det samme skjer med meg. Jeg får meldingen "En feil oppsto. Feilen er logget" når jeg skal fakturere. Dette skjer med både ordre opprettet i 2019 og ordre opprettet dette året. Kanskje må jeg opprette nytt regnskapsår først?
Ellers er jeg enig med trådstarter: Veldig fornøyd med program og forum. Enkelt og greit for en som egentlig ikke driver med regnskap :)
mvh Hanne
GST
Innlegg: 3
Registrert: 02.01.2020 17:24
Sted: Aure

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av GST »

Når jeg avsluttet regnskapsår for 2019 og opprettet nytt for 2020, så fikk jeg til å lage faktura! Så det var vel sikkert løsningen. Takk! :D

Kanskje litt bedre å få en feilmelding om akkurat dette istedet for at en feil oppsto?
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av chreide »

Ja, absolutt. Derfor kunne jeg tenkt meg å sett mer av feilloggen da dette skjedde :)
Fint hvis du sender meg den.
H. Skancke
Innlegg: 9
Registrert: 08.01.2019 20:55

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av H. Skancke »

Må jeg da gjøre meg ferdig med bilagene mine for 2019 før jeg avslutter regnskapsåret? Sikkert dumt spørsmål...
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av chreide »

Du må gjøre ferdig alle bilag før man avslutter året ja. Men man trenger ikke å avslutte året for å fortsette med neste år.
micawe
Innlegg: 7
Registrert: 21.08.2019 10:23

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av micawe »

Får feilmeldin at det ikke er opprettet periode for i dag når jeg prøver å fakturerer
https://www.dropbox.com/s/3cmnvbbher9f1 ... 6.png?dl=0
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Feil ved oppretting av faktura

Legg inn av chreide »

Opprett perioder for det nye året først. Det ligger ikke noen automatikk inne for dette pr.nå.
Du gjør det under "Regnskap -> Peridoer"
Svar