Overføre regnskap til ny pc

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
SiljeTveteras
Innlegg: 2
Registrert: 24.07.2019 22:23

Overføre regnskap til ny pc

Legg inn av SiljeTveteras »

Hei!
Jeg har til nå ført regnskap på en MacBook men har nå kjøpt en ny PC som kun blir brukt til jobb. Dette er en Asus Vivobook.
Men jeg trenger hjelp til å få overført data fra MAc til Asus, jeg er ikke noen kjempe data ekspert så trenger detaljert info på hvordan jeg gjør dette!
Har lastet ned programmet på Asus og trodde det var en slags skyløsning men finner ikke helt ut av dette!
På forhånd takk :)
ivarsson
Innlegg: 14
Registrert: 09.05.2018 15:27

Re: Overføre regnskap til ny pc

Legg inn av ivarsson »

Hei


1. På "gamlemaskinen" så starter du opp programmet, bas21, logger inn som normalt. Deretter går du på "File" på menyen og velger "Eksport selskap", lagrer denne filen.

2. Overfører denne filen du nettopp lagret til "nyemaskinen", flere måter å gjøre det på, usbminnedisk e.l. feks, også mulig å lagre på feks noen sky-løsning så lenge du har den løsningen på begge maskinene. Hele poenget er bare å få kopiert over fra maskin1 til maskin2.

3. Start opp bas21 på "nyemaskinen" og velg "Importer" ved oppstarten der. Altså importere det du nettopp eksporterte fra forrige maskin.


Mvh Kenneth
SiljeTveteras
Innlegg: 2
Registrert: 24.07.2019 22:23

Re: Overføre regnskap til ny pc

Legg inn av SiljeTveteras »

Tusen takk, da prøver jeg det :)
Lena_tromso
Innlegg: 1
Registrert: 18.08.2019 12:12

Re: Overføre regnskap til ny pc

Legg inn av Lena_tromso »

SiljeTveteras skrev: 25.07.2019 13:42 Tusen takk, da prøver jeg det :)
Fikk du til dette Silje? Jeg får bare feilmelding når jeg skal overføre til ny maskin. Lena
Svar