Opprette base/selskap etter installasjon

Hjelp og support relatert til programmet BAS21.
Svar
ellbaa
Innlegg: 3
Registrert: 14.02.2019 10:25

Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av ellbaa »

Hei
Det er mulig at jeg har oversett noe, men jeg har nå lastet ned BAS21 for første gang og skulle til å begynne å bruke programmet. Ved oppstart av programmet får jeg diverse feilmeldinger. Først "Det oppstod en programfeil". Jeg fikk flere andre feilemeldinger før jeg kom til en meny hvor jeg kunne legge inn selskap og database. Valgte litt forskjellig men fikk feil. Nå får jeg ikke åpnet programmet i det hele tatt. Jeg har ikke opprettet noen database separat i noe program. Jeg har altså bare installert programmet og prøvde å starte det opp. Må jeg installere en database først før jeg skal få det til å virke?
Linda
Innlegg: 9
Registrert: 14.02.2019 10:06

Re: Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av Linda »

Jeg installerte det også i dag, men alt gikk veldig bra. Jeg installerte til windows. Hva installerte du til?
ellbaa
Innlegg: 3
Registrert: 14.02.2019 10:25

Re: Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av ellbaa »

Jeg installerte Windows-versjonen jeg også uten feilmeldinger i installasjonen. Skulle jeg installert noe annet i forkant, et databaseprogram eller lignende?
Fikk du ingen feilmeldinger ved oppstart av programmet? Hvordan satte du opp nytt selskap/database?
Linda
Innlegg: 9
Registrert: 14.02.2019 10:06

Re: Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av Linda »

Jeg installerte ingenting i forkant og fikk ingen feilmeldinger. Når programmet startet så poppet BAS login opp. Jeg trykket på ny og opprettet selskapet.
ellbaa
Innlegg: 3
Registrert: 14.02.2019 10:25

Re: Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av ellbaa »

Ok takk for svar. Da må det være noe galt lokalt hos meg.
Brukeravatar
chreide
Site Admin
Innlegg: 308
Registrert: 06.05.2018 16:10
Sted: Trondheim

Re: Opprette base/selskap etter installasjon

Legg inn av chreide »

Har du tidligere prøvd BAS21 på denne PC-en? En eldre testversjon eller noe slikt?
Hvis du får feil ved første oppstart kan det tyde på at den har funnet en database fra en eldre installasjon som den sliter med å oppgradere.
Svar